Saturday, October 22, 2011

Basah Di timpa Ujan...!!

Assalamualaikum and wanshang hao...

New language yang aku belajar untuk semester tahun nie..subject Mandarin 1, best dapat belajar bahasa lain selain bahasa malaysia and bahasa english nie but kadang2 nak tergeliat jugak lidah aku menyebutnya...hahahaha...lao shi (cikgu), aku baik orangnye and begitu dedikasi sampai waktu mengajar digunakan sebaik-baiknye..walaupun kiteorg nie yang kat belakang dah cam burung belatuk dah punya la ngatuk kadang2 tue...Yelah kelas start pukul 4.30 ptg sampai 7.00 mlm pulak tue kan. Tadi petang aku baru lepas amik test 2 mandarin, nak pecah jugak la kepala aku nak translate and paham apa yang di tulis dalam paper test tue kan..aku dengan member aku siap discuss soalan..."discuss" soalan jew yea bukan meniru!!...hahahaha..

Petang tadi pulak hujan lebat giler la pulak kan...this week memang asyik hujan jew, mak aku kata rahmat dari ALLAH s.w.t kepada seisi alam ciptaannye. Emmm..btul jugak mak aku cakap tue tapi abis basah anak mak nie mandi hujan tiap2 hari...isk.isk.Mana tak nye hujan dah la lebat siap guruh petir semuanye..member aku park keta jauh gak la kan sebab kiteorg kena lari dalam hujan. Tapi memang kelakar la tadi mana tak semua lari lintang pukang siap menjerit lagi dalam hujan....kelakar tul la..hahahahaha..Tapi yela rahmat dari ALLAH nie kita kena selalu bersyukur dan ingat setiap kejadian ada hikmah dan lumrahnya. 

But we have fun today lari dalam hujan...=D, bukan hari2 kita dapat lari dalam hujankan. Teringat masa kecik2 dulu aku suke sangat main hujan sampai mak aku kena jerit panggil masuk nanti demam katanye. Aku windu masa dulu2, time waktu kecik yang tak taw pape pun selain dari main and seronok but now i have grown up and there a lots of things to be done. Hopefully aku punya waktu untuk fulfill everything. Wish me luck..!!

No comments:

Post a Comment