Tuesday, January 29, 2013

"Tosai ANACONDA"...is coming!!!!

Assalamualaikum..

Jam pun dah menunjukkan pukul 11.30 malam dan tetiba jew ada mood nak menulis sesuatu di blog ku ini..chewah bermadah pulak aku nie..hehe..sebenarnye mata tak ngatuk sebab dah tido kejab tadi..so tengah segar la mata ku ini..Apa lagi layan update blog la..

Last weekend, adalah hari off day aku..so time aku cuti-cuti nie la aku dapat spent time dengan family. Hari ahad lepas aku dengan family pun keluar la jalan-jalan cari tempat nak breakfast...bila tanya nak breakfast dekat mana?..jawapan yang diberikan "ntahla..tak kesah kat mana2 pun ok jew"..hehehe..tu kira ayat wajib la bila tanya nak makan dekat mana..Pikir punya pikir..along aku pun ajak lah makan dekat satu kedai mamak nie yang menghidangkan menu special yang memang tempat lain tak ada la..kat kedai mamak ni je yang ada....Nak taw apakah menu nya....?????

Jeng.......

Jeng....

Jeng....


"Tosai Anaconda"...penuh satu meja


Ini lah menu special yang aku cakap tu.."Tosai Anaconda"...memang takde kat tempat lain..First time aku dengar nama tosai nie macam pelik jew...along aku lah yang punya idea ni, dia dengan mak aku lah yang discover menu nie..time tu along aku bawa mak aku dengan si kecik comel dalam gambar diatas (anak sedara aku), makan kat kedai mamak nie, adalah satu family ni order tosai anaconda...So, along aku ni pun excited la nak try menu special nie... Actually, nie bukan first time kiteorg try tosai ni, dah 2-3 kali juga la...nie baru terasa nak share..hehehe

Tosai dia sedap, garing, rasa lemak2 ckit dan ada macam-macam jenis kuah yang boleh di cicah..tapi makan  dengan sos cili  dan mayonnaise pun dah terangkat beb!!!..memang sedap la...!!!


Muka kakak yang teruja+excited tengok tosai yang besar giler!!  Tak sabar nak makan nie..hehehe..

Yeaahhhhhh..!!!berjaya abiskan....nie la muka orang kekeyangan..hahaha..

 Kalau sebelum nie bila orang datang ipoh mesti cari "nasi ganja"...so sekarang nie kalau datang ipoh mesti try "Tosai Anaconda" nie juga....Wajib yea!!..nama kedai nie "Nasi Kandar Nasmir"...located betul-betul belakang Jusco Kinta City dan juga sebelah Tesco Hyper ipoh...

Lepas dah kenyang..kiteorang pun memulakan misi shopping dekat Jusco...hehehe...apa lagi cuci-cuci mata la pulak...

Horlicks Choco and Horlicks Smoothie

Ini pulak untuk tea time dekat Chatime..sedap juga horlicks choco yang along aku orderkan untuk adik montel dia nie...hehehe..



erna
xoxo

No comments:

Post a Comment