Thursday, August 1, 2013

Ifftar at SHABU SHABU Steamboat Restaurant....

Assalamualaikum & selamat tengah hari semua...


Alhamdulillah..tak sangka dah nak masuk sebulan kita umat Islam berpuasa dan minggu depan kita raya!!!! hahahaha...aku pun baru jew nak baik demam nie, beberapa hari nie aku batuk dengan selseme teruk tapi puasa tetap puasa walaupun doktor cakap kalau tak tahan buke jew puasa sebab nak makan ubat kan...sayang lah pulak nak buke..so aku pun puasa jela..

Macam biasa lah aku nie sibuk jew memanjang sebab tu tak selalu sangat update blog, mesti korang bosan jew nak follow blog aku nie...hehehe..kerja aku nie syif tak menetu kadang-kadang kerja petang pukul 2 pagi baru balik rumah..itu pun kalau tak ade EOD problem, kalau ada lagi lah lambat aku balik rumah. Nak claim OT pun susah....hurmmmm...redha jela sampai dapat kerja baru..Amin.


Sebenarnya aku nak share dengan korang time aku berbuka puasa dengan team tempat kerja aku dekat Shabu Shabu Steamboat Restaurant...mybe ada yang pernah dengar @ pernah makan dekat sini. Restaurant nie bersebelahan dengan Hotel Impiana...banyak juadahnya berbuka nya, macam-macam jenis bahan yang boleh di steamboatkan..(hihi..betul kew ayat aku nie "di steamboatkan")....rambang mata dibuatnya!! Selain tue ada juga nasi dan lauk tapi tak banyak lah..dieorang masak dalam quantity yang sikit tapi sedap, ada nasi goreng, nasi lemak, kuew teow goreng, mee goreng dan banyak lagi....

Ini antara juadah yang kiteorang amik...ada banyak lagi tapi dah masuk dalam perut..hihi..Sup dia ada 4 jenis antaranya tomyam,kari,sup ayam & sup tulang..Kami yang bujang-bujang nie mestilah amik sup tomyam & sup ayam tapi tomyam memang TERBAIK lah...!!!


Ini pulak antara desert yang sempat aku tangkap yang lain pun sama dah selamat dalam perut kiteorng. Tapi desert macam cream puff or cupcakes di sediakan dalam size yang kecik macam dalam gambar nie..Cream puff dia sedap lembut dan light...hihi..Ada juga desert lain macam ais kacang dan kuih muih.

My team...nie meja orang bujang..hahahaha..inilah kawan-kawan aku dekat tempat kerja, have so much fun working with theam!!



Inilah team "Back Office", my department...yang cute depan sekali tue boss aku (laki yang cumel tue yea), sebelah tue kak ayu, team leader untuk department kiteorang...




Posing time...


Women Power...yeahhhh!!!



Wajib yea posing depan restaurant....hahahaha...

Inilah buddies aku yang giler-giler...memang happening kalau dengan dieorang..hahahaha





Banyak gambar orang dari makan kan..hahaha..tak sempat nak snap gambar makan sebab habis semua orang amik makan dulu lepas tue dah buka mana nak ingat amik gambar yea...Anyway buffer ramadhan dekat Shabu Shabu nie seorang rm37 (dewasa), rm 19(kanak-kanak). Makanannya memang sedaplah cuma desert and air jew tak berapa nak menari sangat..Dieorang juga ada sediakan BBQ section tapi akan dihantar ke meja selepas pesan di ambil...

Semuanya sedap tapi desert dekat Impiana Hotel lagi sedap..hurmmm..berbaloi dengan bayarnya..hihihi..



Selamat Berbuka Puasa & jangan membazir, beli yang mana perlu saja...

xoxo
-erna-

No comments:

Post a Comment