Wednesday, January 2, 2013

1st day Practical for 2013..

Selamat Tahun Baru..Selamat Datang Tahun 2013!!!

Hurmmm...da lama aku tak update blog aku ni. Biasalah aku ni asyik sibuk jew memanjang..(katanya..haha), aku ni orang ada blog, aku pun nak ada blog juga tapi tulisnya tak berapa..nak update lagi la jauh sekali..hahaha..

Alhamdulillah..dah masuk tahun baru pun dan di tahun baru 2013 ni adalah aku punya final semester untuk degree aku. So, hari ni adalah 1st day aku start parctical dekat Tesco Ipoh. Nervous juga la aku tadi pagi masa mula-mula nak masuk keja..yela, pikir dekat bahagian mana dieorang nak letakkan aku nanti..
So, mula-mula masuk jew kena isi ada beberapa borang..pastu assistant HR manager tu, nama die "Miss S"..(xleh mention la takut "akak" kena saman pulak..hehehe), dia terangkan lah semua tentang Tesco Ipoh, setiap department, kira belajar sejarah Tesco dan pengurusan dekat situ. Dah terang-terang semua tu, dia pun bagitau la yang aku ni diletakkan di "Back office" department a.k.a inventory. 
Masa dengar tu aku dah cuak..INVENTORY!!!!..aku manalah taw pape pun pasal inventory nya punya system tak belajar pun..

Ok..tapi aku still maintain macam suke sangatttt nak di hantar ke inventory department tapi dalam hati ni Tuhan jela yang taw. Aku pun di bawa lah pergi ke department tu dengan berat untuk kaki ini melangkah..hurmm..Boss aku lelaki tapi tadi dia sibuk sangat sampai siap suruh aku buatlah apa yang patut dulu..tak pun katanya pergi la jalan2 melawat kawasan..aku pun cakap takpelah saya tunggu sini jela dulu. 
Tapi tengok dia buat keja tadi naik kecut perut aku ni..Yela, aku ni bukan la pandai sangat bab2 IT atau system ni..tengok boss aku buat tadi pun aku dah terpikir boleh kew aku belajar dalam masa 3 bulan ni??
kalau salah nanti macam mana??kalau salah key in data abis semua data sangkut kut..tapi aku tetap maintain kool..(kool la sangatkan!!)

Tapi alhamdulillah..tengah hari tu adalah sorang mamat ni pun baru start keja hari ni..So, adalah kawan aku nanti nak belajar. Mamat tu budak IT dulu..so, taw juga la pasal system2 ni, nampak gayanya sorang2 juga la aku tak paham nanti..hahaha..

Tapi bak ibu tercinta ku cakap "mana ada keja yang senang?,tak paham kita tanya jangan sombong dengan orang, kena selalu buat baik dengan orang dan ringan mulut bertanya..", 

So, aku akan ikut cakap mak aku tu..tunggu jela apa yang menanti aku untuk hari esok pulak..aku harap semuanya ok..Amin.

Wish me luck..
erna
xoxo

No comments:

Post a Comment