Friday, January 4, 2013

Stresss Day!!!

Huh..dengar tajuk jew pun dah pahamkan betapa sterss nye aku hari ni. Hari ni dah masuk hari ke-3 aku pratikal dan selama 3 hari ni juga aku kena masuk syif pagi. Hari ni aku kena masuk pkul 7pagi yea korang semua..tapi takpela aku ikut jela, tak kisah sangat sebenarnya..

Part yang aku nak citer ni la part yang aku kesah sangat. Ok, hari ni aku di partner kan dengan seorang staff yang juga department sama dengan aku. Ok, fine la, aku terima jela kan..Dia pun ajarlah aku macam mana nak check barcode mesin dengan hantar tape dekat "Control room", aku pun ikutlah kan, kira tu memang rutin tiap-tiap pagi yang kena buat oleh department kiteorang. Hari ni memang sibuklah dengan orang datang nak mintak print label harga untuk barang-barang yang dalam Tesco, minah pula sibuk duk buat "morning duty report", nak kena hantar dekat pihak atasan.

So, nak di jadikan cerita, dia pun ajarlah aku macam mana nak buat print label tu. Aku pun tulis la setiap apa  yang di cakap tu dalam buku. Dia pun suruh lah aku handle bahagian printing tu. Aku pun excited lah sebab dapat belajar benda baru dan dapat buat keja. So, takde lah nampak aku ni macam tak buat pape kn...aku pun buatlah..kira ok la..pastu adalah orang ni nak print label tapi dia bagi barang punya barcode, aku pun masukkan lah nombor barcode barang tu..ikutlah step yang "minah" ni kasi tadi..tapi tak boleh nak print, aku pun tanya lah dekat "minah" ni elok-elok tapi dia boleh tarik muka dengan aku siap marah dekat aku lagi tu...takpelah aku sabar jela sebab aku ni baru belajarkan benda tu...tapi lepas tu setiap kali aku tanya jew, dia aku buat muka, pastu marah dekat aku...aku pun bengang la kan..aku tanya elok-elok marah pulak dekat aku..

Lepas tu aku pun malas lah nak tanya apa-apa dah dekat dia. Aku tak taw jew..yang mana aku paham aku buat, yang aku tak paham aku terus bagi dia..lantak dia biar dia yang buat!!Bukan apa, aku dah la baru masuk, baru belajar nak buat print label tapi "minah" ni expect aku dah terror giler buat benda tu. Aku tak kesah kalau aku buat salah dan orang marah..dah memang salah aku tapi yang aku bengang tu, aku tanya elok-elok, dia pulak nak sound aku kan..."Minah" tu cakap dia tension sebab banyak report nak kena buat tapi tu  bukan alasannye nak marah kat orang..

Tetiba rasa menyesal pun ada pratikal kat situ tapi nak buat macam mana dah takde company lain yang nak terima aku..Redha jela, tak taw la berapa lama lagi aku boleh tahan..Aku hormat orang tapi kalau orang dah tak hormat dekat kita takkan kita nak hormat lagi kan....

I just hope the best for the next day..!!!
xoxo

No comments:

Post a Comment