Sunday, December 8, 2013

Graduation Day #part 1

Assalamualaikum....

Selamat tengah hari dan selamat berhujung minggu. Macam biasa dah lama aku tak update apa-apa kat blog aku nie kan..kan..kan...hehehe..alasannya macam biasa ler busy memanjang aku nie dan yang utamanya bila dah study nie malas sikit aku nak bukak laptop dan laptop aku nie pun tersadai lah kat bilik aku....hahaha

Anyway, aku nak kongsi satu memori yang paling berharga dalam hidup aku dan juga keluarga, it's my graduation day's!!!! Setelah 3 1/2 tahun aku belajar dekat Unisel, Shah Alam pada tarikh keramat 26 Oktober 2013, adalah hari paling bersejarah dalam hidup aku...yeaaa, taw dah sebulan aku convo baru nak update kan, okay...hehehehe...

Tapi sebelum citer part convo tue, aku nak share dulu hari sebelum convo..Since convo aku dekat kampus Bestari Jaya, aku pun plan la nak pergi awal. Tapi masa tue along aku pulak kena outstation ke pangkor, jadi aku lah yang pergi dulu ke bestari jaya sebab aku ada taklimat. Aku pun plan lah nak booking hotel dengan BFF aku, miss lina. Aku pun google lah cari hotel-hotel yang dekat dengan kampus aku tue, cari punya cari dapatlah aku booking "Hotel Sunn Inn", Kuala Selangor. Alhamdulillah, settle satu part, aku pun pergi lah beli tiket kereta api ke KL Sentral lepas tue terus ke Kajang. Kawan aku, miss lina jemput dekat KTM Kajang, dua hari sebelum convo. Tapi dugaan datang bila aku tertinggal first train, rasa macam nak nagis pun ada tapi nagis pun bukan dapat apa kan..so, aku pun beli la tiket pukul 10 pagi, tunggulah aku sampai train sampai dan selamat aku sampai dekat KTM Kajang.

Aku dengan kawan baik aku memulakan perjalanan kiteorg ke kuala selangor. Dengan jalan nye tak taw, memang terbaik lah kiteorg memang gamble giler...tapi nasib baik ade "Waze", penyelamat pada hari tue.....hahahahaha...selamat sampai kiteorg kat hotel....


Inilah hotel yang kami stay....night vision..

Bilik die okay sume, kira selesa lah kiteorg tido untuk 3 hari dua malam. Bestnya sebab dekat dengan kemudahan contohnya tempat parking yang banyak, petrol station pun dekat dan kedai makan. Sekitar kawasan hotel ada kedai makan, My mydin, ada Tesco, jadi tak susah kalau memalam lapar boleh jew turun beli makanan...hehehe..So, malam tue kiteorg just turun makan dan cuci mata tengok kedai-kedai yang ada dekat sekitar kawasan hotel tue. Penat jalan terus naik hotel dan selamat dibuai mimpi...hehehe..


Tamat lah cerita hari pertama aku dekat kuala selangor, dua hari sebelum convocation aku. Cerita seterusnya akan aku update as soon as possible...hehehehehe...


erna
xoxo



No comments:

Post a Comment